IDEA presenteert nieuwe strategie en pay-off

Leading Agencies in Live

Met een nieuwe strategie en een nieuwe pay-off onderstreept brancheorganisatie IDEA haar toonaangevende rol in de livecommunicatie-industrie. De stap markeert een nieuw tijdperk in de sector, waarin de samensmelting van live-interacties en digitale innovaties vraagt om expert leadership.

De pay-off Leading Agencies in Live benadrukt het expert leadership van IDEA in een tijdperk waarin digitale innovaties het communicatielandschap snel en ingrijpend veranderen. De versmelting van offline en online zorgt voor een sterke stijging in experiential marketing en merk- en digitale live-activaties.

Herwaardering live-interacties
Tegelijkertijd leidt de toenemende digitalisering tot een herwaardering van de onvervangbare kwaliteiten van authentieke live-interacties. Hierdoor hebben organisaties behoefte aan experience-experts die het vakmanschap in fysieke ervaringen samenbrengen met kennis van digitale live-omgevingen.

Leidende positie versterken
Dit inzicht vormt de basis van de nieuwe strategie en de nieuwe pay-off, aldus IDEA-voorzitter Dion Janssen. ‘Met Leading Agencies in Live laten we zien dat we als IDEA
klaar zijn om onze leidende rol in de veranderende wereld van livecommunicatie te bekrachtigen. We zien een sterke ledenaanwas in bureaus die zijn gespecialiseerd in experiential en merk- en digitale activatie. Die ontwikkeling versterkt de positie van IDEA als innovatieve expert leader.’

Meer dan een slogan
‘Leading Agencies in Live is een belofte van vakmanschap, zakelijke stabiliteit, creativiteit en duurzaam ondernemerschap’, aldus Janssen. ‘Deze belofte maken we waar met het IDEA-keurmerk. Dat bewijst al jaren de professionaliteit en autoriteit van IDEA-leden. Het keurmerk krijgt in 2024 een nog centralere rol in onze positionering.’

Meetbaarheid en verduurzaming
IDEA heeft ook een leidende rol in het meetbaar maken van de effectiviteit van livecommunicatie. Samen met de Bond van Adverteerders (bvA) is de Event Impact Monitor gelanceerd. Deze innovatieve tool toont op basis van data-inzichten de impact en de ROI van events.

Op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen onderscheiden IDEA-bureaus zich met de uitbreiding van het succesvolle Green
Ambassadors-programma.

Lintje voor live
Dion Janssen, mede-eigenaar van THG Creative Agency, is per 1 januari Pieter Bas Boertje opgevolgd als IDEA-bestuursvoorzitter. Bij zijn afscheid kreeg Pieter Bas een ‘Lintje voor Live’. IDEA kent deze prijs selectief toe aan mensen die de livecommunicatie-industrie naar
een hoger niveau tillen. Als IDEA-voorzitter heeft Pieter Bas zich de afgelopen vier jaar onvermoeibaar sterk gemaakt voor live-events tijdens en na de coronaperiode en het aanjagen van ondernemerschap binnen de branche.

Bekijk hier de Visie & Roadmap van IDEA in 2024.