IDEA stimuleert duurzaam pitchen voor opdrachtgevers en bureaus

IDEA ondertekent de VEA Pitchcode en biedt eigen pitch-checklist om het proces en de resultaten van creatieve pitches te optimaliseren.

Uitdagingen rondom bureauselecties raken alle branches en disciplines in het creatieve domein. Ook in de livecommunicatie- en eventwereld. Want pitches doe je niet even. De belangen zijn groot, net als de hoeveelheid tijd en kennis die bureaus en opdrachtgevers erin investeren. Een gedegen traject voorkomt (creatieve) kapitaalvernietiging. IDEA vindt duurzaam pitchen dan ook essentieel en we maken ons op verschillende manieren hard voor een effectief en evenwichtig proces.

Branche gedragen pitchcode
Net als IDEA zet de branchevereniging van communicatie-adviesbureaus (VEA) zich in om om de transparantie en kwaliteit van ons vakgebied te verhogen. Die gezamenlijke missie bekrachtigt IDEA met het ondertekenen van de VEA Pitchcode. De code biedt perfecte handvatten voor een doeltreffend en respectvol pitchtraject voor bureaus én voor opdrachtgevers. Met het tekenen van de VEA Pitchcode – die ook wordt gesteund door de Bond van Adverteerders (BvA) – onderschrijft IDEA het belang van een branche gedragen leidraad.

IDEA Pitch-checklist
Aanvullend op de Pitchcode hebben we de IDEA Pitch-checklist gemaakt met praktische tips die helpen bij een bureauselectie. Opdrachtgevers en bureaus in de eventwereld immers te maken met specifieke kansen en uitdagingen. Die komen aan bod in onze pitch-checklist.

Hiernaast assisteert IDEA graag bij het opzetten van een effectief en respectvol traject, inclusief gedegen documenten. Heb je vragen over duurzaam pitchen? Neem dan gerust contact met ons op.