Het IDEA Keurmerk

In de wirwar van aanbieders in livecommunicatie biedt het IDEA-keurmerk houvast en helderheid. Opdrachtgevers die kiezen voor een IDEA Certified Leading Agency, kiezen voor een deskundige en creatieve partner. #Choose Live.Choose wisely

Het IDEA-keurmerk krijg je niet zomaar. We screenen elk aspirant-lid voor toetreding grondig op zaken financiële stabiliteit, deskundigheid, creatief vakmanschap en duurzaam & maatschappelijk verantwoord ondernemerschap. Voor bestaande leden is er een uitgebreid tweejaarlijks onderzoek. Alleen bureaus die voldoen aan alle voorwaarden, krijgen of behouden het keurmerk. Elk IDEA Certified Leading Agency voldoet aan de volgende 5 garanties.

  1. Financieel gezond

Een onafhankelijke accountant controleert IDEA-bureaus via Graydon doorlopend op hun kredietwaardigheid.

  1. Transparant zakendoen

We screenen al onze leden op hun offerte-beleid en professionele richtlijnen.

  1. Gepassioneerd en verantwoord vakmanschap

IDEA-bureaus zijn bewezen begin-tot-eind-specialisten met een strategisch, creatief en productioneel track record en hebben oog voor hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. IDEA investeert in kennis en inspiratie op het vlak van duurzaamheid en mvo. IDEA stimuleert haar leden daarmee zowel in hun bedrijfsvoering als in het werk dat zij realiseren. Bovendien hebben zij via IDEA toegang tot een breed en Internationaal netwerk.

  1. Altijd goed verzekerd

IDEA-bureaus en hun opdrachtgevers hebben exclusief toegang tot onze gespecialiseerde verzekeringen op het gebied van aansprakelijkheid en evenementen.

  1. Deskundigheid in wet- & regelgeving

Knowhow van wet- en regelgeving is cruciaal in de eventbranche. IDEA toetst en informeert leden continue als het gaat om juridische expertise.

"We screenen ieder lid voor toetreding én elke twee jaar uitgebreid op financiële stabiliteit, betrouwbaarheid en vakmanschap. "

Opdrachtgevers zijn door het IDEA-keurmerk gegarandeerd van:

  1. Financiële stabiliteit – Alle leden worden tweejaarlijks tijdens de tussentijdse audit (én bij aanvang lidmaatschap in de toetreding audit) aan de hand van de jaarrekening voorgaand jaar, voorlopige resultaten huidige jaar en prognose komende jaar getoetst op de bekende kengetallen. Deze toetsing wordt o.a. aan de hand van data vanuit Graydon, uitgevoerd door onze externe financieel partner H&O Financiële Administraties.
  2. Geldige en dekkende bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering – De leden maken gebruik van de collectieve IDEA Bureau Aansprakelijkheidsverzekering via Klap No Risk. Indien men een eigen/andere verzekering heeft, wordt deze getoetst door onze partner Klap No Risk.
  3. Juridisch up to date – Alle leden zijn middels een ‘legal quick scan’ door onze partner Van As Advocaten getoetst op zaken als: contracten, overeenkomsten, algemene (verkoop)voorwaarden en AVG.

 

Ter aanvulling, zijn IDEA-bureaus met het IDEA-keurmerk:

  • exclusief in staat de IDEA evenementenverzekering aan te bieden; dé evenementenverzekering in Nederland met de breedste dekking tegen de laagste premie (via Klap No Risk);
  • nationaal (o.a. via Eventplatform en IDEA partnernetwerk) en internationaal (o.a. via LiveCom Alliance) aangesloten;
  • altijd op de hoogte van wet- en regelgeving dossiers (zoals Richtlijn Pakketreizen, Reisbureauregeling, Werkkostenregeling etc.) middels factsheets en voorlichting via onze partners;
  • vakmatig up to date én geïnspireerd middels inspiratiesessies (zoals The Experience Conference van IDEA, ook toegankelijk voor opdrachtgevers), ondernemers diners, educatieve events (o.a. IDEA Summer School) en fieldtrips/inspiratiereizen (o.a. Eurobest, World Expo, SXSW etc.);
  • aangesloten op talent, middels partnerships met de belangrijkste hogescholen in Nederland, een talent programma ‘IDEA Talent Scout‘ en ons schaduwbestuur Jong IDEA;
  • actief betrokken bij inzichtelijk maken van onze branche en de ontwikkeling ervan, middels het jaarlijkse IDEA benchmarkonderzoek.

Alle leden ondergaan een ’toetsing aan de voordeur’ voorafgaand aan het IDEA-lidmaatschap én worden tweejaarlijks getoetst op bovenstaande middels de tussentijdse audit.

Wij hopen dat bovenstaande informatie toereikend is om het IDEA-keurmerk op te nemen in een aanbesteding, pitch of bureau selectietraject of dat het overtuigend is om op basis hiervan te kiezen voor een IDEA-bureau. Vragen? Neem contact op met onze verenigingsdirecteur Maarten Schram via 06-23 758 896 of maarten@ideaonline.nl