Met Pieter Bas Boertje krijgt IDEA een voorzitter met een indrukwekkend track record in livecommunicatie. Als eigenaar van D&B Eventmarketing is hij al ruim 30 jaar succesvol als ondernemer en eventmarketeer. Boertje prijst het werk van zijn voorganger Eva Annokkee, zoals de recente introductie van het IDEA-keurmerk. ‘Ik word voorzitter van een professioneel aangestuurde vereniging met 60 professioneel geleide bureaus’, aldus Boertje. ‘Het IDEA-lidmaatschap is synoniem aan kwaliteit, creativiteit en betrouwbaarheid.’
Focus op ondernemerschap
Ook het eventvak zit in een positieve flow, aldus Boertje. ‘De cijfers bevestigen dat de budgetten steeds meer onze kant opschuiven. In de overvloed aan communicatiesignalen hechten de marketeers steeds meer waarde aan de impact van livecommunicatie. Als rasondernemer is het mijn droom de totale eventmarketing-taart groter te maken.’
Uitdagingen van deze tijd
Daarnaast wil Boertje met IDEA de grote uitdagingen van deze tijd aangaan. ‘Hoe kunnen we als eventbranche verduurzamen? Hoe vinden we vakmensen? En hoe zorgen we ervoor dat we ook nieuwe – digitale – generaties blijven raken met de kracht van live? Naast het ondernemerschap worden dat mijn speerpunten.’