Michèle van de Craats, Mirre van Tilburg en Olivier Talens ontvangen Lintje voor Live

Tijdens een feestelijk programma ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan van IDEA, ontvingen Michèle van de Craats (Politie Nederland), Mirre van Tilburg (Capgemini) en Oliver Talens (Vlirdens) een Lintje voor Live. Deze erkenning wordt door IDEA toegekend aan mensen die zich hebben onderscheiden in de wereld van livecommunicatie.

Transitie naar impact
Michèle van de Craats heeft in haar rol als Coördinator Team Congressen & Evenementen in de afgelopen vijf jaar een belangrijke transitie doorgevoerd bij Politie Nederland. Met als credo ‘van stoelen naar doelen’ is er een volledig impact gestuurde manier van werken gerealiseerd en hebben acht eventorganisatoren zich ontwikkeld tot één team van vijftien live communicatieprofessionals dat dit draagt. Bovendien heeft zij met haar team COVID optimaal benut en is er ondertussen een vaste (digitale) event studio in HUB50 in Utrecht voor het creëren en delen van content. Michèle heeft dit Lintje ontvangen voor het onderstrepen van het belang van effectiviteit en de power waarmee zij deze transitie binnen deze grote overheidsinstantie heeft gerealiseerd.

Nationaal en internationaal ambassadeur voor live
Mirre van Tilburg is onderdeel van de jury van de Nederlandse vakprijs Gouden Giraffe. Naast deze nationale competitie is zij jurylid bij de Internationaal gewaarde BEA’s; Best Event Awards die jaarlijks worden uitgereikt tijdens het Bea World Festival. In deze positie signaleert Mirre trends en kan zij middels haar beoordeling een signaal afgeven richting de branche. Vanuit haar rol bij Capgemini, waarin zij zich bezighoudt met een groot scala aan events, zowel in Nederland als daarbuiten, onderstreept zij de kracht van de live ontmoeting. Een Lintje voor Live voor Mirre als blijk van waardering voor de inspanningen van deze ambassadeur voor live.

Tradities zetten sector op de kaart
Vlirdens heeft 15 jaar geleden de toon gezet met de start van een kennisevent, dat ondertussen – als ‘congrestival’ met focus op beleving – is uitgegroeid tot een begrip in de wereld van ‘planners’. Met als doel het bij elkaar brengen van mensen, kennisoverdracht en meer zichtbaarheid voor deze – tot dan toe slecht zichtbare – WFM (workforce management) branche. Daar zijn 6 jaar geleden de WFM Awards bijgekomen; een uitreiking onder planners en organisaties. Beide events zijn uitgegroeid tot tradities met een groot bereik, bewezen effect op het vlak van meer zichtbaarheid en een begrip onder grote organisaties. Oliver heeft een Lintje voor Live ontvangen voor deze effectieve inzet van live en de bedrijfsoverstijgende waarde ervan voor deze sector.

Over Lintje voor Live
Lintje voor Live is dé onderscheiding op het gebied van livecommunicatie en eventmarketing. Branchevereniging IDEA kent de prijs onregelmatig en zeer selectief toe aan iemand die de grenzen van het vak heeft verlegd. Lintje voor Live kent geen periodieke cyclus, jury’s of case presentaties. Het is een oprechte hommage aan passie en vakmanschap, gegeven vanuit de branche en toegekend door IDEA.