De beschreven trends en ontwikkelingen zijn gebaseerd op het CMO onderzoek van Adformatie & Serviceplan Group en de IDEA Business Monitor.
De belangrijkste inzichten op een rij:
● Het Adformatie CMO Report 2023 onderstreept dat livecommunicatie een integraal onderdeel is van de strategische marketing- en communicatiemix.
● De perceptie van live is de afgelopen jaren veranderd. De ervaringen tijdens de coronapandemie en toenemende digitalisering leiden tot herwaardering van de onvervangbare kwaliteiten van live-interacties.
● De cijfers uit de IDEA Business Monitor tonen een omzetgroei van IDEA-bureaus. Tegelijkertijd zijn er economische uitdagingen. De sector wordt geconfronteerd met stijgende operationele kosten. Die kostenstijging is nog niet genoeg terug te zien in de marketingbudgetten.
● De lancering van de Event Impact Monitor is een baanbrekende stap voor de branche. Deze nieuwe tool biedt meer transparantie en accountability en levert strategische inzichten op die essentieel zijn voor het ontwikkelen van effectieve en
innovatieve campagnes.
● Datagedreven benaderingen, artificial intelligence (AI) en andere nieuwe digitale technologieën openen nieuwe wegen voor het verder versterken van de impact van livecommunicatie.
Lees er meer over in dit whitepaper.