Opdrachtgevers die kiezen voor een IDEA Certified Leading Agency, kiezen voor een deskundige en creatieve partner. Het nieuwe IDEA-keurmerk biedt houvast en helderheid in de wirwar van aanbieders in livecommunicatie en events. De toekenning van het keurmerk gaat gepaard met een uitgebreid proces, waarbij IDEA gebruikmaakt van externe experts. ‘We screenen elk aspirant-lid grondig op zaken als financiële stabiliteit, continuïteit en creatief vakmanschap’, aldus Maarten Schram, managing director van IDEA. ‘Voor bestaande leden is er een uitgebreide tweejaarlijkse screening. Alleen bureaus die voldoen aan alle voorwaarden, krijgen of behouden het keurmerk.’
IDEA introduceert het keurmerk met de bewustzijnscampagne Choose Live.Choose Wisely. ‘Live is de plek waar boodschappen uitgroeien tot belevenissen’, zegt Schram. ‘Recent onderzoek toont een stevige groeitrend in de Nederlandse eventmarketing en livecommunicatie. Onze boodschap is: kies voor live, maar maak wel een doordachte en duurzame bureaukeuze. Het IDEA-keurmerk helpt opdrachtgevers daarbij.’