IDEA staat voor duurzaam pitchen; voor opdrachtgever én bureau

IDEA onderschrijft marcom-breed gedragen VEA Pitchcode.

Uitdagingen rondom pitchtrajecten raken alle branches en disciplines. Zeker in ons creatieve domein. Duurzaam pitchen vinden wij bij IDEA daarom belangrijk en zelfs essentieel. Niet alleen omdat het de basis van een relatie tussen opdrachtgever en bureau typeert en vormt, maar ook omdat wij (creatieve) kapitaalvernietiging willen voorkomen. De VEA Pitchcode geeft perfecte handvatten om effectief en respectvol een pitchtraject op te zetten of aan te gaan. Voor bureau én opdrachtgever. 

Brancheverenigingen IDEA en VEA werken beide met hun leden aan meer transparantie en de kwaliteit van het marketing en live communicatie-vak. Die missie wordt bekrachtigd door de vernieuwde VEA Pitchcode, die destijds al werd onderschreven door BvA en na minimale aanpassingen nu ook is ondertekend door IDEA.

Download de VEA Pitchcode hier.

Wij assisteren overigens graag bij het opzetten van een respectvol traject inclusief gedegen (RFI en RFP) documenten en een verantwoord proces om tot een bureaukeuze te komen. Geïnteresseerd in onze checklist ‘duurzaam pitchen en aanbesteden’? Neem gerust Contact met ons op!