Menu

Nieuws

Jaarplan 2013 gepresenteerd

21-03-2013

Woerden, maart 2013 – IDEA verwacht een nieuwe bloeiperiode vanaf 2013. In onze jaarplannen nemen we daar een voorschot op met een hernieuwde focus op drie kerntaken van onze organisatie: belangenbehartiging, inspiratie en educatie.

Het behartigen van de gezamenlijke belangen van aangesloten bureaus is onze belangrijkste taak. In de afgelopen 10 jaar hebben we daarvoor de nodige contacten gelegd met ministeries, opdrachtgevers, verzekeringsmaatschappijen, belastingdienst, vak- en algemene pers. Wij zijn goed op de hoogte van wat er speelt in de branche, via onze leden, maar ook door onze contacten met collega-verenigingen en andere lobbyorganisaties. 
De huidige marktsituatie is niet eenvoudig voor evenementenbureaus. Koele kostenoverwegingen lijken leidend voor de zakelijke opdrachtgever. In die situatie zijn betrouwbaarheid en sterke creatieve en effectieve concepten de belangrijkste troefkaarten van de bureaus. 
Dat ondersteunen wij door onze leden te faciliteren in goed ondernemerschap én door ze te inspireren. Bijvoorbeeld met het aanbieden van nieuwe en verrassende creatieve ideeën bij elke ledenbijeenkomst. Daarnaast willen we in 2013 een blog starten, voor leden en niet-leden, dat duidelijk laat zien: IDEA is een vat vol creatieve content. 
[laatste zin alleen als het blog er binnenkort is]
IDEA heeft de ambitie om bijdragen te leveren aan de ontwikkeling van het vak. Dat doen wij onder meer door goede educatie te stimuleren. Via onze contacten bij de hogescholen werken we mee aan de aansluiting van opleiding en praktijk, bovendien ondersteunen we onze leden bij het vinden van stagiaires. Met het oog op de professionele ontwikkeling van de huidige bureaumedewerkers investeren we ook in na- en bijscholing, bijvoorbeeld via ons Masterclassprogramma.
Het behartigen van de gezamenlijke belangen van aangesloten bureaus is onze belangrijkste taak. In de afgelopen 10 jaar hebben we daarvoor de nodige contacten gelegd met ministeries, opdrachtgevers, verzekeringsmaatschappijen, belastingdienst, vak- en algemene pers. Wij zijn goed op de hoogte van wat er speelt in de branche, via onze leden, maar ook door onze contacten met collega-verenigingen en andere lobbyorganisaties. 

De huidige marktsituatie is niet eenvoudig voor evenementenbureaus. Koele kostenoverwegingen lijken leidend voor de zakelijke opdrachtgever. In die situatie zijn betrouwbaarheid en sterke creatieve en effectieve concepten de belangrijkste troefkaarten van de bureaus. Dat ondersteunen wij door onze leden te faciliteren in goed ondernemerschap én door ze te inspireren. Bijvoorbeeld met het aanbieden van nieuwe en verrassende creatieve ideeën bij elke ledenbijeenkomst. Daarnaast starten wij binnenkort een inspiratieblog, voor leden en niet-leden, dat duidelijk laat zien: IDEA is een vat vol creatieve content. 

IDEA heeft de ambitie om bijdragen te leveren aan de ontwikkeling van het vak. Dat doen wij onder meer door goede educatie te stimuleren. Via onze contacten bij de hogescholen werken we mee aan de aansluiting van opleiding en praktijk, bovendien ondersteunen we onze leden bij het vinden van stagiaires. Met het oog op de professionele ontwikkeling van de huidige bureaumedewerkers investeren we ook in na- en bijscholing, bijvoorbeeld via ons Masterclassprogramma.

Nieuws

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: archief

Filename: sysplugins/smarty_internal_data.php

Line Number: 287

Top