Menu

Nieuws

Handjes versus creativiteit

29-06-2011

Uit het NIDAP/IDEA onderzoek 2011 blijkt ca. 39% van alle ondervraagde (event)managers een evenementenbureau in te schakelen bij personeels- en zakelijke events.

Hun belangrijkste argument daarvoor is: gemak en tijdsbesparing. De creatieve inbreng van een bureau komt voor hen pas op de tweede plaats. 

Deze uitkomst wijkt af van eerdere onderzoekresultaten. In mei/juni 2010 liet IDEA zelf onderzoek doen naar Toegevoegde Waarde van Evenementenbureaus, middels een enquête onder de l eden van het Genootschap voor Eventmanagers. Deze opdrachtgevers gaven aan dat zij over het algemeen een evenementenbureau inschakelen vanwege de creativiteit die het bureau inbrengt. Pas op de tweede plaats noemden zij de extra mankracht als argument. 

Uiteraard kan het verschil in uitkomst verklaard worden door de verschillen in de steekproef. Leden van het Genootschap voor Eventmanagers vormen immers een selecte groep opdrachtgevers. Feit blijft dat opdrachtgevers op dit moment kennelijk vooral het organisatievermogen – zeg maar: de handjes – zien als de core business van bureaus. Of dat ook zo is, valt te betwijfelen. 

Benieuwd naar hoe IDEA-leden daar zelf over denken? Kijk naar hun reactie op de stelling De core business van evenementenbureaus is de organisatiekracht waarbij veel 'handjes' worden geleverd aan de opdrachtgever


Nieuws

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: archief

Filename: sysplugins/smarty_internal_data.php

Line Number: 287

Top